2016. január 4., hétfő

Dorothy Blog Award - avagy a második díjam

Sziasztok!
Újabb díjat kaptam, amit ezúton is nagyon köszönök szépen Buli Viviennek, ugyanis ő volt az, aki jelölt a Dorothy Blog Awardra! (A díjban foglalt kommentet is meg fogja ám kapni, amint jut időm írni egy tartalmasat! ;) )


Szabályok:

♦ Köszönd meg a díjat, és tedd ki, kitől kaptad!
♦ Olvasd el annak a blogját, akitől a díjat kaptad!
♦ Írj 12 dolgot az illető blogjáról!
♦ Írj 12 a saját blogodról!
♦ Válaszolj 12 kérdésre!
♦ Tegyél fel 12 kérdést!
♦Kommentelj annak a blogján egy bejegyzéshez, akitől kaptad, hisz mindenkinek jól esik a visszajelzés. Ez lehet kritika, vélemény; a lényeg, hogy építő jellegű legyen. (Ha a díj bejegyzés alá kommentelsz, az nem számít, ;) )
♦ Cseréljetek linket!
♦ Küldd tovább 12 embernek!
♦ Tedd ki a plecsnit jól látható helyre, úgy, hogy az én blogomra vezessen!

12 dolog Buli Vivien blogjáról:

1. Vivien a készülő regényeit osztja meg a blogján (Hellfire, Beléd temetkezve, A Sötétség rabjai)
2. Ezekből én a jelenleg is futó, Hellfire című történet eddigi fejezeteit olvastam el, sajnos mindre nem volt időm.
3. A Hellfire egy misztikus, fantasy történet.
4. Egyébként Hellfire maga a város, ahol a sztori játszódik. Ha jól gondolom, egy kitalált hely, amit Vivien Anglia egy eldugott, elszigetelt szegletében helyezett el.
5. A városnak nagyon érdekes, alaposan kidolgozott története van.
6. Tulajdonképpen hely a bukott angyalok és az igézők örökös harcának színtere.
7. A főszereplő, Luna, kulcsszerepet játszik ebben a harcban.
8. Lunát képességei miatt kiközösítik és bolondnak tartják az emberek (vagyis a legtöbben).
9. Lunának van egy hatalmas kutyusa, akit Démonnak hív, és irtó édes lehet!
10. Szerintem Alexis karaktere a legérdekesebb, legtitokzatosabb a történetben.
11. Vivien egy barátja hatására kezdte el feltenni a regényeit erre a blogra, még 2013-ban.
12. Egyébként pedig 2009 óta ír, és ez bizony látszik is: bő a szókincse, magával ragadó a stílusa, a sorok szinte magukat olvastatják. :)
12 dolog a saját blogomról:

1. Daniela történetének ötlete egy áprilisi napon fogant meg a fejemben, 2014-ben.
2. Eredetileg az lett volna a blog címe, hogy 'Reborn in fire', de hamar rájöttem, hogy ezt sehogy sem tudod ráhúzni a történetre, ráadásul szerettem volna egy hangzatosabb, magyar címet.
3. Rengeteg változatát elkezdtem már az Önmagunk árnyékainak; a most olvasható kb. a hatodik verzió, de ezzel végre elégedett vagyok és látok benne még további lehetőségeket is.
4. Dana karakterét félig-meddig magamról mintáztam, csak bizonyos tulajdonságaimat eltúloztam, felerősítettem az ő esetében.
5. Ez életem első blogja, és egyben az első írásom, ami nem a suliba kell, és úgy mutatom meg másnak, vagyis Nektek.
6. A sztori legnagyobb része a telefonom jegyzeteibe van leírva.
7. Az egészben történetben a karaktereket szeretem a legjobban. Másfél év alatt szó szerint mindenki a szívemhez nőtt.
8. Nagyon nehéz úgy írni, tizenkét dolgot a blogról, hogy még csak a második fejezet van fent. Nem akarok semmit sem elspoilerezni.
9. Remélem, sikerül majd átadnom azt, miért az a blog címe, ami.
10. Tudom, hogy Emily Rudd már eléggé "agyonhasznált" karakter, de az én képzeletemben Dana mindig az ő másaként fog élni. Nem divatból választottam még anno, egyszerűen csak ő számomra a tökéletes Daniela Morton.
11. Dana először egy rendkívül kedves, álmodozó lány lett volna. Ezt az ötletet kb. öt perc gondolkodás után elvetettem.
12. Nagyon vonakodtam megosztani ezt a történetet, de végül nem bántam meg! :)

Válaszaim a Vivien által feltett 12 kérdésre:

1. Mi ihlette a legelső blogod?
Ez a legelső blogom, és nem más ihlette, mint Az Éhezők Viadala.

2. Miért ilyen típusú blogot írsz? Kipróbáltad már magad más típusban is?
Azért írok Éhezők Viadala fanficet, mert anno megszállt az ihlet, megszületett ennek a történetnek az alapötlete, amit egyszerűen nem lehetett veszni hagyni. És én kifejezetten szeretem továbbgondolni az általam kedvelt műveket. Mivel ez az első blogom, még nem próbáltam ki más területeket publikusan, de van még ezen kívül hét használható ötletem, amiknek a kidolgozásával szintén nagyon sokat foglalkozom. Ezek között is van még fanfiction, de fantasy, krimi, és egy drámaibb hangvételű történet is van a tarsolyomban. Persze nem biztos, hogy ezek közül bármelyik is fel fog kerülni blogra. Az még a jövő zenéje.

3. Mennyi időbe telik, míg megírsz egy novellát, regényt, verset, stb? Mennyi odafigyelést fordítasz ezekre?
Ez változó. Ha nagyon elkap az ihlet, akkor csak úgy ömlenek belőlem a szavak, és akárhány oldalt le tudok gépelni egyszerre, ám ha nem jönnek az ötletek, nem szoktam erőltetni, és akkor eléggé lassan haladok. Próbálok sok időt fordítani az írásaimra, mivel elég maximalista vagyok, és nem szeretem az igénytelen, hanyag munkát.

4. Szerinted az olvasás szeretése fontos tényező egy olyan személynél, aki ír? Vagy a két dolog nem jár párban? Miért?
Az én megfigyeléseim alapján aki ír, általában szeret is olvasni. Fordítva már nem feltétlenül igaz. Azt nem mondanám, hogy fontos tényező, mert annak ellenére, hogy én még nem  nagyon találkoztam ilyen személlyel, lehet olyan, aki úgy ír, hogy közben az olvasás nem tartozik a kedvelt dolgai közé, viszont mindenképp előnyös egyszerre űzni a kettőt szerintem, mert ha olvas az ember, azzal rengeteget fejlődik, bővül a szókincse, tágul a látóköre is. Régebben meséken kívül mást én sem szerettem olvasni, de írni igen, viszont amikor rátaláltam az ízlésemnek megfelelő könyvekre, rájöttem, hogy melyik az a stílus, műfaj, amit élvezettel olvasok, azóta én is sokat fejlődtem - és ez még enyhe kifejezés -, ráadásul kiderült, hogy azért mégis csak szeretem én ezt az olvasósdit. :D

5. Mit gondolsz azokról, akik nyitnak egy blogot/fb. oldalt, és lemásolják mások történeteit?
Mindig igyekszem megérteni az embereket, a szándékaikat, de így elsőre azt mondanám, hogy ez nagyon pofátlan dolog.

6. Mit gondolsz azokról, akik irigységből gáznak titulálják a blogolást/az írást? Mit gondolsz egyáltalán az irigy utálókról?
Szerintem irigynek lenni emberi dolog, de emiatt utálkozni kifejezetten gyerekes viselkedés és nem megoldás semmire. Azzal nem lesz ügyesebb és jobb az illető, ha más munkáját ócsárolja. Inkább igyekezzen ő is gyakorolni, tanulni.

7. Honnan jött a történeted/blogod ötlete?
Az első kérdésnél és az előző díjamnál már kifejtettem.

8. Vannak olvasók, akik bár elolvassák a fejezeteinket/bejegyzéseinket, de nem hagynak nyomot maguk után, nem alkotnak véleményt. Mit gondolsz, hogyan lehetne ezen változtatni?
Ha jól tudom, már sok kezdeményezés indult a bloggervilágban, ami véleményezésre ösztönözte az addig csendes olvasókat, és szerintem ezek jók. Talán nem működnek száz százalékos hatékonysággal, de mindenképp van értelmük. Mást nagyon én sem tudnék javasolni. A legtöbb általam olvasott blogon én is csak ilyen csendes követőként vagyok/voltam jelen, így megértem ezt az oldalt is, és most már a visszajelzésre váró bloggerek oldalát is.

9. Volt már olyan, hogy nagyon durva negatív kritika miatt abbahagytál egy blogot/kéziratot?
Nem, nem volt. Jelenleg úgy gondolom, hogy nem is fog előfordulni ilyesmi. Talán megingatna egy ilyesmi kritika, de végleg akkor sem adnám fel. Az ilyesmit csak nagyon ritkán engedem meg magamnak minden téren, nem csak az írás esetében.

10. Ha van kész történeted, mennyi idő alatt írtad meg? Ha nincs, mit gondolsz, mennyi idő még, mire befejezed?
Még nincs egy kész írásom sem, és bizony hosszú út vezet még ennek a befejezéséhez is. Konkrét időtartamot nem tudnék mondani, ugyanis fogalmam sincs, mennyi fejezetes lesz a történet.

11. Mit gondolsz az olyan kiadókról, akik nem támogatják a fiatal/kezdő írókat?
Biztosan meg van rá a maguk oka, azonban szerintem mindenkinek jár egy esély, főleg, ha valóban tehetséges az illető. Végül is mindenkinek el kell kezdeni valahol.

12. És végül: melyik volt a leghosszabb ideig nyitva tartott blogod?
Ez az első ilyen jellegű blogom, de korábban tevékenykedtem már máshol is az internet berkein belül, teljesen más műfajban és témában. Akkor több oldalam is volt, amik egy évig, vagy annál kicsit tovább működtek.

Az én kérdéseim az általam díjazottakhoz:

1. Általában meg vagy elégedve az írásaiddal, vagy te is végtelenül maximalista típus vagy?
2. Mit gondolsz arról, hogy a legtöbb blogger ismert (vagy kevésbé ismert) személyek bőrébe bújtatja a karaktereit? Szerinted szükséges a 'Szereplők' menüpontba képeket tenni, vagy kifejezetten ellene vagy? Miért?
3. Milyen érzésekkel tölt el, ha díjat kap a blogod?
4. Honnan jött a történeted alapötlete?
5. Szeretsz/szoktál írás közben zenét hallgatni, vagy inkább irritál?
6. Ki a kedvenc karaktered a saját blogodból? Miért pont ő?
7. Szeretnéd egyszer kiadatni az egyik műved?
8. Mi ösztönzött arra, hogy papírra vesd a gondolataidat?
9. Szereted előre megtervezni a története(i)d minden egyes lépését, vagy csak spontán jönnek az ötletek írás közben?
10. Ha szeretsz olvasni, akkor melyik műfaj az, ami az abszolút kedvenced?
11. Van olyan hivatásos író vagy blogger akire felnézel? Ha igen, miért?
12. Mennyi ideig tart neked egy fejezet megírása?

Végül pedig a lista, hogy kiknek adom tovább a díjat:

1. Dorothy Reed - Negyedik Nagy Mészárlás
2. Donatella C. - Dimenziógóta
3. Lena T. Mittson - Szeretlek, ha nem is akarod
4. Maja Tankwall - A lázadás kezdete
5. Lauren Write - Glimmer története
6. Sparkling Angel - Les Bäckeres
7. Kira - Elfojtott érzelmek
8. Elizabeth A. Slattery & Sophia S. Argent - Végítélet
9. Renee Wortham - A Szavak Mestere
10. Németh Barby - Édes élet
11. *Laura* - Démoni őrangyal
12. Eszti - Az önfeláldozó

Ölel mindenkit, Thea Quincey

15 megjegyzés:

  1. Drága Thea Quincey!! Nagyon szépen köszönöm a díjat és azt, hogy gondoltál rám!!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Eszti!
      Igazán nincs mit, megérdemelted. :)

      Ölel, Thea

      Törlés
  2. Szervusz!
    Nagyon szépen körszönöm a díjat, nagyon jól esik, hogy gondoltál rám :)!
    Puszil Kira!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Kira!
      Igazán nincs mit, nem ok nélkül kaptad. ;)

      Ölel, The

      Törlés
  3. Sziaa!^^
    Köszönöm szépen a díjat! :) <3
    Sziaa!
    Ölel, Dorothy

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Dorothy!
      Nincs mit, te is megérdemelted ám! :))

      Ölel, Thea

      Törlés
  4. Köszönöm szépen, hogy gondoltál rám <3

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szépen köszönöm, hogy rám is gondoltál!
    Puszi :*

    VálaszTörlés
  6. Nagyon köszönöm szépen, örülök, hogy tetszik a blog! :)

    VálaszTörlés
  7. Szia! Nagyon szépen köszönöm a díjat! <3

    VálaszTörlés
  8. Szia Thea!
    Köszönöm szépen a díjat, és egyben bocsánatot is kérek, amiért eddig nem írtam, csak nem vettem észre, hogy jeleztél a chatben...
    Viszont, az a helyzet, hogy már rengetegszer megkaptam a Dorothy Blog Awardot, és, hát, igazság szerint, kicsit már unom. Viszont te olyan jó kérdéseket raktál össze, hogy biztosan válaszolni fogok rájuk! És természetesen a blogodról is írok tényeket! ;)
    Remélem, nem sértődsz meg, amiért csak félig töltöm majd ki a díjat.
    Köszönöm szépen, hogy gondoltál rám<3
    Puszi, Maja

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Maja!
      Nincs mit, joggal érdemelted ki, és semmi baj. :) Teljesen meg tudlak érteni, nekem is sok energiámba került, hogy kitöltsem ezt az egyet, de persze nagyon jól esett, hogy megkaptam.
      Kíváncsian várom a válaszaid!

      Ölel, Thea <3

      Törlés